Znaczenie ćwiczeń, gdy masz zapalenie stawów

Wiesz już, że ćwiczenia wzmacniają mięśnie, co z kolei może pomóc w ochronie stawów. Jeśli jednak masz zapalenie stawów, można by pomyśleć, że należy unikać ćwiczeń, ponieważ może to pogorszyć uszkodzenia stawów.

Faktem jest, że wykonywanie ćwiczeń jest rzeczywiście ważnym składnikiem w ogólnej strategii leczenia zapalenia stawów.

Jak ćwiczenia mogą być korzystne dla osób z zapaleniem stawów

Wiele osób, które cierpią na sztywność stawów i ból z powodu zapalenia stawów, decyduje się na zminimalizowanie aktywności fizycznej lub ćwiczeń, ponieważ nie chcą robić dalszych szkód w swoich stawach.

Co oni nie zdają sobie sprawy, że wiele objawów związanych z zapaleniem stawów - w tym słabe mięśnie, zmniejszona tolerancja bólu, zła równowaga i sztywnych stawów - faktycznie pogorszyć się, jeśli nie są aktywne fizycznie.

Oznacza to, że w tym odpowiednie rodzaje ćwiczeń jako część codziennej rutyny powinny odgrywać dużą rolę w swojej strategii leczenia zapalenia stawów. Niektóre z korzyści płynących z regularnych ćwiczeń, które mogą wystąpić obejmują:

  • Wyższy poziom energii
  • Silniejsze mięśnie wokół stawów
  • Lepszy sen
  • Kontrola wagi (odciąża stawy)
  • Lepsza równowaga
  • Mocniejsze kości

Jak ćwiczyć z artretyzmem

Jeśli masz zapalenie stawów, możesz nie chcieć podejmować maratonu biegnącego nagle. Twoje ćwiczenia powinny być dostosowane do rachunku za rodzaj zapalenia stawów, które masz, jakie stawy wpływa na to, i Twój osobisty poziom sprawności fizycznej. Ogólnie rzecz biorąc działania o niskim wpływie, takie jak pływanie, jazda na rowerze i chodzenie są lepsze dla stawów niż działania o wyższym wpływie jak bieganie.

Ćwiczenia, które działają dobrze dla pacjentów zapalenie stawów obejmują:

  • Zakres ćwiczeń ruchowych mających na celu zmniejszenie sztywności w stawach
  • Ćwiczenia wzmacniające mięśnie wspomagające stawy
  • Treningi aerobowe lub wytrzymałościowe mające na celu podniesienie ogólnej kondycji.
  • Techniki świadomości ciała, takie jak joga lub tai chi, zaprojektowane w celu poprawy twojej równowagi, koordynacji i postawy.

W Genesis podajemy zalecenia dotyczące rodzajów ćwiczeń, które najlepiej sprawdzą się w Twojej sytuacji. Na przykład możemy polecić rozpocząć fizykoterapię lub ćwiczenia terapeutyczne skierowane do konkretnych stawów dotkniętych przez zapalenie stawów.

Czas i miejsce są ważne

Zazwyczaj zalecamy rozpoczęcie dnia od łatwego ćwiczenia w zakresie ruchu, aby móc pracować przez sztywność stawów, która jest powszechna rano. Kilka przykładów obejmuje zwijanie ramion i podnoszenie ramienia przed wyjściem z łóżka lub próby pisania alfabetu palcami u nóg, podczas gdy stopy dyndają z boku łóżka. To da twoim kostkom dobry trening.

Jakikolwiek ćwiczenie polecamy, ty musisz wybierać robić one przy porą dnia który robi mię łatwemu dla ciebie kontynuować rutynę dzień po dniu, tak jak podczas twój lunchu godziny lub natychmiast po pracy. Zaplanuj trening na 30-45 minut.

Powinieneś również wybrać miejsce do ćwiczeń, które pasuje do Twojego stylu i osobowości. Dowiedz się, czy będziesz lepiej ćwiczyć w domu, czy dołączysz do siłowni, aby robić programy wodne, czy nawet będziesz chodzić po centrum handlowym. Ćwiczenie może również obejmować zabawne zajęcia, takie jak przejażdżki rowerowe z rodziną lub przyjaciółmi, zabawy z dziećmi lub wnukami albo wyprowadzanie psa na spacer po okolicy.

Połącz ćwiczenie z innymi zabiegami

Aby uzyskać maksymalne korzyści z ćwiczeń, należy połączyć rutynę ćwiczeń z niektórymi z opcji leczenia dostępnych w Genesis. Opcje te obejmują:

Strzykawki z kortyzonem kierowanym ultradźwiękami: Kortyzon pomaga zmniejszyć obrzęk i stan zapalny w organizmie.

Zastrzyki zkwasem hialuronowym: Kortyzon pomaga zmniejszyć obrzęk i stan zapalny w organizmie: Zastrzyki z Orthovisc mogą działać jako środek smarny i amortyzator w celu złagodzenia bólu związanego z zapaleniem stawów kolanowych.

Osocze bogate w płytkę: Terapia PRP wykorzystuje wysoko skoncentrowane roztwory własnych płytek krwi do stymulowania mechanizmów gojenia się organizmu w celu naprawy części stawów uszkodzonych przez zapalenie stawów.

Lipogem (adipoza): Lipogem to innowacyjna, nowa technologia, która wykorzystuje własne tkanki tłuszczowe pacjenta w celu zapewnienia poduszki i wsparcia dla uszkodzonych tkanek w organizmie.

Zastrzyki z kortyzonu aspiracyjnego szpiku kostnego (BMAC): Zabieg ten wykorzystuje własne regenerujące komórki macierzyste z Twojego szpiku kostnego, aby przyspieszyć proces gojenia się uszkodzonych obszarów.

Najnowsze wpisy

Popularne wpisy

Klinika Murano:

Jedna z najlepszych klinik dermatologii estetycznej w Polsce. Ponad 10-letnie doświadczenie poparte wieloma sukcesami to tylko niektóre z zalet jakimi możemy się pochwalić. Sprawdź nas!

Powiązane wpisy